Sunday, October 10, 2010

cinta kita

Assalamualaikum..

1...2...3...4...5...6.....7...8...9....10....
tadaaaaaa...!!!!
------------------------>

ok...tak ada apa2 pun..saje2 buat gempak...nak bagi korg exercise sikit..kira 123 pon dah kira
exercise lah tu..exercise mulot....*wink
klo nak tahu kdg2 aq tak tahu nak story ap kat blog aq nie..ada smpaii tahap tu aq dok perah2 otak aq nie supaya kuarkan idea2 yg bernas..lepas aq dok perah2 otak aq,aq cuci2 smpai bersih biar otak aq fresh gitu...
korg2..pernah buat mcm aq wat tak..????
cube try yok...


korang2..klo aq tanye nie jawab jujur taw...boleh tak..???
korang ad pasangan tak???..boy/girl... mksd aq pkwe or mkwe korg la...tkan tak faham lagi..
tak faham terjun kat kawah ..so,b'cerita dgn lebih lanjut la kan pasal bab2 percintaan ni..
aq nak kongsi2 lah sikit kan gan korg semua supaya hubungan yg terjalin akn lbih erat dan b'kkalan..

first..

kepercayaan

amat penting dlm phbgan okey...knp aq ckap penting sbb nye..klo tak ad kpcyaan antra satu sama lain..korg akan mudah bersngka buruk or fikir2 yang bkn antara psgan korg msing2..nanti korg mesti dok cakap mcm nie..'eh btl ker dia ni..'dan 'eee...aq tahu dia tipu..aq tak pcya..'..lebih kurang mcm tu la kan..tapi bknlah aq mgjar korg pcy psgan korg 100%...berpada2 la... :)

kejujuran

ok..yang nie pun sama ptg ye jg..dlm sstu hbgan..korg kena sling jujur di antara psgan korg..misal kata klo korg cuba tak jujur or sembunyikan something nanti klo bnda yang korg dok tipu or korg smbunyikan tu terbongkar..kan akan jd lbh teruk..n kan tak pasal2 dok main2 tarik rambut pula..*ok tipu jer..
kan lebih afdal n lbh bagus korg jujur dan berterus terang antara satu sama lain..dan slsaikan baik2 klo ad problm.... :)

kesatiaan

klo nak hubungan b'kkalan so pandai2 lah setia yer..jgn yg laki dok pdang prmpn lain..yg prmpn pla dok pdang n terjah2 laki lain..pastu bila putus korg jg dok tersedu2..*aq tak cakap semua taw
klo dah salah seorg tak suka n dah tak blh setia lagi..just talk face to face ok..selesai masalah..

kesefahaman

ni penting sgt2...baik laki mahupun yg prmpn yer..mestilah faham psgan msing2..ap khndak dia,apa kemahuan dia,apa kesukaan dia,ap minat dia..n bla2...bila korg faham antra satu sam lain..hbgn korg lagi tambah erat yg amat taw..aq ckap sungguh2 nie..dan lagi satu klo korg tak dapat faham antara satu sama lain ..msti jadi hal ungkit mengukit..cayo lah ckap den ni..

terima seadanya

siapa pun pasangan anda ..sila dan janganlah membanding2 kan si dia dengan siapa2 n mana2 orang..terima n bersyukurlah dengan apa yang anda ada...terima segala kekurangan psgan anda sbb..kat dunia ni tak ada yang sempurna pun..semua sama..ada kelebihan dan kkurangan..cuba lah korg cari mana2 tmpt mna2 dunia pun..takkan adanyer.. *ceh waahhh aq ckp yer2 jer.. :p

ok tu jer aq rasa dapat aq kongsi kan gan korg..segala salah mahu pun silap harap dimaaf kan..
n blh kita kongsi sama2.???..
apa pun kita mohon pertunjuk dari maha yg berkuasa..n rujuk diri sendiri supaya dapat mmperbaiki diri masing2..

SALAM..

P/S: bukan buat anda sahaja tapi tuk diri saya sendiri..amal kan sama2 jom..



2 comments:

  1. yeah ! enggak ade bf la dik :)

    ReplyDelete
  2. owh...haha..takpe..klo da ad blh la rujuk2 sini ..:)

    ReplyDelete